Fjerdepladsen skal sikres - Nu skal proppen sættes i

Alberte Kielstrup (tv) og Moa Högdahl er friske og klar til kamp i aften på udebane mod Sønderjyske. Foto: NFH

Grundspillets slutspurt sættes ind i aften, hvor NFH møder pokalbøddel.

Offentliggjort Sidst opdateret

Skuffelsen var enorm, ja nærmest monumental, da NFH senest besøgte Arena Aabenraa, hvor Sønderjyske holder til. I pokalkvartfinalen tilbage i oktober sidste år gik falstringerne helt ned i anden halvleg og tabte med 29-24. Final4-stævnet, endda på hjemmebane, løb ud i sandet.

I aften skal NFH igen en tur til Aabenraa - denne gang i Kvindeligaen, og igen er det kun en sejr der tæller og en revanche for pokalnederlaget, der gjorde så ondt.

- Jeg havde næsten glemt det nederlag. Det var hæsligt det der foregik dernede dengang, smiler Jakob Larsen.

- Der er en grim plet, der skal vaskes væk, og det vil vi gøre alt for. Vi ved godt at Sønderjyske er et godt hold, som fortjent ligger hvor de gør, så vi skal være fuldt parate dernede, lyder det fra Jakob Larsen før mødet med rækkens nummer syv, der reelt allerede har sikret sig en plads i DM-slutspillet, der da er langt ned til de næste pladser.

Eneste fokus

DM-slutspillet er også NFH's eneste fokus efter at Champions League-udfordringerne sluttede i lørdags. Og for Jakob Larsen gælder det om at sikre den fjerdeplads, der giver et værdifuldt point med over i spillet om medaljer.

Eneste udfordrer til fjerdepladsen lige nu er Viborg, der i går vandt over København med 28-24, og kun er et point efter NFH, dog med en kamp mere afviklet. København, derimod, er med to nederlag i træk, sat fem point tilbage og ligner ikke længere en trussel i kampen om fjerdepladsen.

- Stien skal holdes ren fra nu af, og det synes jeg vi har gode muligheder for. Spillerne virker friske, da vi, trods det hårde program, ikke har overbelastet nogen af dem, lyder det fra Jakob Larsen.

Der er kampstart kl. 19:00 i Arena Aabenraa og Radio SydhavsØerne er på plads, og sender direkte fra opgøret.