HB Køges fodboldkvinder sætter igen Brøndby på plads

HB Køge vandt for anden gang i træk over rivalerne fra Brøndby. Onsdag blev det til en 2-0-sejr til HB Køge. I juni vandt HB Køge over Brøndby i den afgørende guldkamp, som sendte mesterskabet til HB Køge. Billedet er fra kampen i juni. Foto: Claus Bech/Ritzau Scanpix

Det endte med en sejr til HB Køge over Brøndby, da de to titelaspiranter tørnede sammen i anden spillerunde.

Offentliggjort Sidst opdateret

For lidt over to måneder siden vandt HB Køges fodboldkvinder 3-1 over Brøndby i den afgørende guldkamp og snuppede det danske mesterskab for første gang i klubbens historie.

Onsdag aften mødtes de to mandskaber i en tidlig topkamp i den bedste danske række i den nye sæson, og igen vandt HB Køge - denne gang med 2-0 på hjemmebane.

Efter lidt over en times spil headede HB Køges midtbanespiller Kelly Fitzgerald bolden i kassen efter et hjørnespark til 1-0.

Kelly Fitzgerald havde søgt området bagest i feltet, og ingen fra Brøndby fik markeret målscoreren.

Efter 70 minutter fordoblede amerikaneren Madalyn Pokorny føringen, da HB Køge-spilleren satte foden på et godt indlæg fra venstresiden.

Dermed var kampen reelt afgjort, og der blev heller ikke scoret flere mål i opgøret.

Efter to spillerunder i ligaen topper HB Køge tabellen med seks point. Brøndby har tre point efter to kampe.

Inden HB Køges danske mesterskab i sidste sæson havde enten Brøndby eller Fortuna Hjørring vundet guldet i de foregående 19 sæsoner i træk.