Influenzaramt Mathias gentog femtepladsen

Foto: Foto©Jan Knudsen

16-årig Nakskov-gymnast kvalificerede sig til fire disciplin-finaler ved DM.

Offentliggjort Sidst opdateret

Mathias Johansen, Nakskov Gymnastikforening, gentog femtepladsen i mangekamp fra i fjor ved de danske mesterskaber i idrætsgymnastik, der blev afviklet i weekenden i Aarhus Gymnastik og Trampolincenter i Risskov.

Den 16-årige Nakskov-gymnast, der blev nordisk ungdomsmester sidste år, var - specielt lørdag - ikke helt på toppen på grund af noget influenza i kroppen, men det lykkedes alligevel at gennemføre konkurrencen i mangekamp med et fint allround resultat, der altså rakte til en femteplads.

- Pointmæssigt kunne det være gået bedre i øvelser på gulv og i recken, hvor der var nedfald, men de øvrige redskaber var godkendt og specielt bensving gik godt med en fjerdeplads for karakteren 11,70, sagde hans træner og far Henning Johansen.