Jakob Fuglsang får plads på nyt storhold

Den danske cykelrytter Jakob Fuglsang er tiltænkt en rolle på fusionsholdet Radioshack-Nissan-Trek, som er resultatet af en sammensmeltning af Leopard Trek og Team Radioshack.

Det skriver Team Radioshack på holdets hjemmeside, hvor holdet nævner Jakob Fuglsang blandt den perlerække af ryttere, som skal udgøre et kommende storhold.

- Med vores sponsorers fortsatte støtte og vores rytteres professionalisme er jeg sikker på, at Radioshack-Nissan-Trek kommer til at dominere cykelsporten i årevis, siger Radioshacks sportsdirektør, Johan Bruyneel.

- Vi vil skabe et hold med 30 ryttere i overensstemmelse med den internationale cykelunions (UCI) regler.

- Alle kontrakter med ryttere og personale, der allerede har skrevet under med Leopard Trek eller Team Radioshack vil blive respekteret, siger Johan Bruyneel.

Ud over Jakob Fuglsang er Martin Mortensen, Anders Lund og Martin Pedersen de øvrige danskere på Leopard Trek-holdet i øjeblikket.

Det kommende storhold får brødrene Andy Schleck og Fränk Schleck samt Fabian Cancellara, Andreas Klöden og Janez Brajkovic som nogle af holdets største stjerner.

/ritzau/

Cykelholdet Team Radioshack meddeler, at danske Jakob Fuglsang får en rolle på det kommende storhold.

Offentliggjort Sidst opdateret