Jakob: - Selvfølgelig skal vi videre til kvartfinalen

Kristina "Mulle" Kristiansen er valgt til ny anfører i NFH efter Lærke Nolsøes farvel. Foto: Flemming K. Karlsen

NFH er storfavorit i aftenens pokalkamp i Aalborg.

Offentliggjort Sidst opdateret

NYKØBING Sæsonforberedelserne er overstået for NFH, der i aften tager hul på håndboldåret med en ottendedelsfinale i landspokalturneringen på udebane mod EH Aalborg.

Måske lige på nær den lange køretur til det nordjyske, så er det en noget nær optimal lodtrækning for NFH, der bør kunne køre over Aalborg og sikre sig videre avancement til næste runde, der i så fald vil være kvartfinalen.

En sejr er da også et krav fra træner Jakob Larsen.

- Selvfølgelig skal vi gå videre til kvartfinalen. Det skal der slet ikke herske nogen tvivl om, kommer det ærligt fra træneren, der har været igennem en opstart, hvor der er trukket store veksler på få spillere.

NFH er ramt af lidt for mange skader på blandt andre Nikita van der Vliet og Emilie Steffensen, der sammen med Mia Solberg Svele, Sofie Alnor og Charlotte Mikkelsen ikke er til disposition for Jakob Larsen i aften.

Tre mulige debutanter

Ny i truppen er 20-årige Ida Winding fra Næsby, der har lavet en korttidsaftale med NFH på grund af de mange skader. Hvis hun kommer på banen vil det være hendes officielle debut.

Det samme gør sig gældende for de to øvrige nyerhvervelser Elma Halilcevic og Alberte Kielstrup Madsen, der begge forventes at få fremtrædende roller i aften.

EH Aalborg trænes af den tidligere Viborg-træner Allan Heine og blev i sidste sæson slået i play-off kampene om oprykning fra 1. division til Håndboldligaen af Sønderjyske.

Holdet består, ifølge Jakob Larsen, af unge spillere uden den store fysisk, og det skal være til NFH's fordel, mener han.

- Både på tempo og fysisk bør vi være dem overlegne, og jeg forventer også spillemæssigt, at vi er spillet så godt sammen, så vi bør kunne tilspille os nok store chancer til at vinde kampen, siger Jakob Larsen, der har fundet en ny anfører efter Lærke Nolsøes afgang til Viborg.

Valget er faldet på Kristina "Mulle" Kristiansen.

- Jeg er glad og taknemmelig for, at Jakob har valgt mig som anfører, og jeg vil gøre alt for at være der for alle, og så vil jeg da også gerne vinde en pokal, jeg kan løfte, siger Kristina "Mulle" Kristiansen.