Jan Ø. Jørgensen tog sæt fra verdensetter

Jan Ø. Jørgensen leverede en flot præstation, men den danske badmintonspiller tabte alligevel til verdensranglistens nummer et, Lee Chong Wei fra Malaysia, i første runde af Superseries Premier-turneringen Korea Open i Seoul.

Danskeren tabte 9-21, 21-16, 18-21 til Lee Chong Wei, som for alvor viste klassen i første sæt og fra midten af tredje sæt.

Peter Gade spillede sig til gengæld videre i overbevisende stil.

Han besejrede verdensranglistens nummer 19, Dionysius Hayom Rumbaka fra Indonesien, med cifrene 21-17, 21-10.

Danskeren havde fuldstændig styr på begivenhederne i hele kampen.

Tidligere onsdag spillede blandt andre Tine Baun sig videre ved turneringen, der har en samlet præmiesum på cirka 6,6 millioner kroner. /ritzau/

Badmintonspilleren Jan Ø. Jørgensen tog sæt fra Lee Chong Wei, men røg ud af Korea Open. Peter Gade er videre.

Offentliggjort Sidst opdateret