KIF Kolding fik kæmpe klø i Kiel

De danske håndboldmestre KIF Kolding fik en regulær håndboldlektion, da holdet lørdag mødte tyske THW Kiel i Champions League.

Den nordtyske klub sendte danskerne hjem med et nederlag på 23-38, og Kiel topper dermed gruppen foran FC Barcelona, som dog kan tilbageerobre førstepladsen søndag.

Kiels sejr var i sig selv ikke overraskende, men nederlaget var det største for KIF Kolding i denne sæsons Champions League.

I den modsatte kamp i Kolding i november opnåede danskerne 31-31 mod Kiel.

Den tyske sejr blev grundlagt i første halvleg, hvor Koldings skytter blev holdt nede på 10 mål, så hjemmeholdet gik til pause foran 20-10.

Afklapsningen fortsatte i anden halvleg, og efter 40 minutter førte tyskerne 29-14.

Kiel førte midt i anden halvleg med 17 mål, men de omkring 700 medrejsende Kolding-fans fik en lille smule at glæde sig over mod slutningen af kampen, da Kolding fik pyntet lidt på resultatet.

Trods nederlaget er KIF Kolding sikker på mindst at nå gruppens fjerdeplads, der giver adgang til ottendedelsfinalerne.

KIF Kolding, som på tredjepladsen har 10 point for ni kampe, skal i den sidste kamp næste lørdag møde FC Barcelona på hjemmebane.

/ritzau/

Håndboldklubben KIF Kolding fik store klø, da holdet gæstede THW Kiel i Champions League. Tyskerne ydmygede danskerne med 38-23.

Offentliggjort Sidst opdateret