Laudrup slikker sårene efter United: Vi må rejse os

Kun to kampe adskiller Swansea fra et europæisk eventyr i dette efterår. Hvis Swansea vinder play off-kampene samlet mod Petrolul Ploiesti i Europa League, så er waliserne i gruppespillet.

Offentliggjort Sidst opdateret

Swansea har fordel af hjemmebane i torsdagens første møde mod rumænerne, men manager Michael Laudrup er bekymret ovenpå lørdagens 1-4-nederlag hjemme til Manchester United.

- Vi må rejse os efter nederlaget til Manchester United.

- Jeg tror allerede, vi har rejst os, for efter kampen sagde jeg til spillerne: Lad os komme videre, siger Laudrup til thisissouthwales.co.uk.

Danskeren har rettet fokus på Swanseas defensiv, der helst ikke må lade rumænerne komme på måltavlen.

- Vi vil forsøge endnu hårdere at undgå at indkassere nogen mål mod Petrolul Ploiesti, efter hvad der skete mod Manchester United.

- Vi er nødt til at rejse os fra lørdagens nederlag med et clean sheet, siger Laudrup.

- Hvis vi så kan score et mål, så vil det være godt. Hvis vi kan score to, så vil det være fantastisk.

- Det er den samme tilgang, vi havde mod Malmö FF, men vi ønsker at holde rent bur endnu mere på grund af United-kampen, forklarer Laudrup.

Swansea vandt tidligere i Europa League-kvalifikationen med samlet 4-0 over Malmö FF. Her grundlagde Laudrups mandskab den samlede sejr ved at score alle fire mål på hjemmebane.

Petrolul Ploiesti slog i samme kvalifikationsrunde hollandske Vitesse ud, og rumænerne er lige ubesejret efter fem spillerunder i den hjemlige liga, hvor klubben ligger nummer fem.

/ritzau/