Laudrups nedtur slut: Swansea slår Wigan

Michael Laudrup og Swansea satte tirsdag aften en stopper for en elendig stime i Premier League, da waliserne slog nedrykningstruede Wigan 3-2 på udebane.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det var første gang i otte kampe, at det lykkedes for Swansea at vinde i Englands bedste fodboldrække.

Den danske manager kunne se sine spillere leverede et fornemt comeback, efter at Swansea-holdet havde leveret en ringe første halvleg.

Det kunne være gået helt galt, men gæsterne blev først straffet få sekunder før pausen, da Roger Espinoza fik bragt værterne foran med 1-0.

Laudrup må have talt dunder i pausen, da gæsternes attitude var forvandlet i de sidste 45 minutter.

Belønningen kom stort set med det samme, da Angel Rangel fem minutter efter pausen fornemt fik flugtet bolden i mål til 1-1 via stolpen.

De to scoringer satte for alvor gang i opgøret mellem Swansea fra midten af tabellen og Wigan, der kæmper for overlevelsen i Premier League.

Bare tre minutter senere fik James McCarthy atter hjemmepublikummet til at juble, da han blev spillet helt fri og sparkede bolden forbi Swansea-keeper Michel Vorm til 2-1.

Lidt senere så det ud til at gæsternes Itay Shechter havde mistet kontrollen over bolden i den modsatte ende af banen. Den israelske angriber fik alligevel afsluttet - skuddet snittede lidt heldigt en forsvarsspiller og gik i mål til 2-2.

Afgørelsen faldt et kvarter før slutfløjt efter et par store brølere i Wigans forsvar. To af hjemmeholdets forsvarsspillere misforstod hinanden og fik ikke ekspederet et indlæg ud af farezonen.

Swanseas Dwight Tiendalli nappede i stedet bolden og bankede den i mål til 3-2.

Swansea har 46 point på niendepladsen, mens Wigan ligger til nedrykning på 18.-pladsen med 35 point.

Manchester City vandt på hjemmebane med 1-0 over West Bromwich Albion i tirsdagens anden kamp i Premier League. City er med sejren tæt på at slutte sæsonen på andenpladsen efter de nykårede mestre fra Manchester United.

/ritzau/