Løchte klar til semifinale: Jeg servede umenneskeligt ringe

Den danske tennisspiller Frederik Løchte Nielsen er klar til semifinalen ved ATP-turneringen i Miami, efter at han sammen med makkeren Grigor Dimitrov besejrede den tidligere verdenstoer Tommy Haas og hans belgiske kollega Xavier Malisse.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den danske Wimbledon-mester er dog langt fra tilfreds med sin egen præstation i torsdagens sejr, der blev sikret med cifrene 6-4, 2-6, 10-7.

- Jeg servede umenneskeligt ringe, og det gør man ikke ustraffet mod så gode modstandere.

- Jeg blev brudt tre gange, men det var nok til, at vi vandt første sæt. I andet blev vi kørt over, men jeg fik mig spillet op, og vi spillede begge en god tiebreak og kørte den godt hjem, siger Løchte til sporten.tv2.dk.

Kampen varede en time og to minutter.

Bulgarske Dimitrov er den tredje makker, Løchte spiller sammen med siden Wimbledon-triumfen, og den danske spiller er godt tilfreds med sin nye makker, som af mange ses som et lysende talent og tilmed går under navnet "den nye Roger Federer".

- Vi kendte hinanden fra tidligere, og han er en superstjerne, der spiller på et andet niveau. Vi har kendt hinanden lidt tid og har spillet mod hinanden i Hopman Cup, siger Løchte ifølge sporten.tv2.dk.

I semifinalen venter det polske par Marcin Matkowski og Mariusz Fyrstenberg.

Den polske duo besejrede i deres semifinale Løchtes modstander fra Wimbledon-finalen sidste sommer, svenskeren Robert Lindstedt, der ligesom danskeren spiller med en anden makker i Miami.

Frederik Løchte Nielsen er den eneste tilbageværende dansker i Miami, efter at Caroline Wozniacki blev slået ud i kvindernes singlerække i sidste uge.

/ritzau/