Mænd og kvinder skal dyste sammen i ny svømmedisciplin

Mænd og kvinder skal nu svømme sammen på stafethold ved store mesterskaber.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det har det internationale svømmeforbund, Fina, besluttet torsdag ved et stort møde i Barcelona.

- Vi føler alle, svømmere, trænere og den tekniske komité, at det bliver en meget interessant konkurrence med en masse taktik involveret, siger Finas direktør Cornel Marculescu til nyhedsbureauet Reuters.

- Det vigtigste er, at vores svømmere er glade, og jeg tror, at det er grunden til, at beslutningen er taget. Den her konkurrence bliver meget populær blandt svømmerne, og det er det vigtigste for mig, siger han videre.

Der foreligger foreløbig ikke flere detaljer om den nye stafetkonkurrence. Reuters rapporterer heller ikke, hvornår den nye konkurrence bliver indført.

VM i svømning foregår i Barcelona i disse dage - i første omgang er det dog kun udspringskonkurrencerne, der er indledt.

/ritzau/