Mikkel Mac fik et tilbud, han ikke kunne sige nej til

Mkkel Mac fører feltet af i en Ferrari 488 i seks timers løbet på Autodromo di Vallelunga, som han vandt. Foto: @Ferrari Media

Hjelmen var egentlig sat på hylden for i år

Offentliggjort Sidst opdateret

ROM Mikkel Mac havde egentlig sat hjelmen på hylden for i år, da han i sidste uge fik et telefonopkald fra et italiensk Ferrari-team med et tilbud, som han ikke kunne sige nej til.

Mikkel Mac blev bedt om at hjælpe det italienske team Scuderia Ravetto & Ruberti med at vinde GT Cup-klassen i den 28. udgave af den italienske sportsvognsklassiker 6 Hours of Rome.

Mikkel Mac var ikke sen til at komme af sted til Italien, og efter seks timers kørsel søndag i solskin på Autodromo di Vallelunga, godt 30 kilometer nord for Rom, sluttede han årets absolut sidste racerløb med en flot klassesejr.

- Det var fedt at få endnu et sent opkald med et tilbud om at køre. Jeg har virkelig savnet at komme til udlandet og kæmpe, især efter min opgave i GT World Challenge med det schweiziske team Emil Frey Racing på Paul Ricard-banen i november, fortæller Mikkel Mac, som er glad for, at jobbet skulle udføres i en Ferrari 488.

- Den har jeg rigtig meget erfaring med fra GT Open og Michelin Cup, afslører Mikkel Mac, som med endnu en pokal til skabet er tilbage til Danmark, hvor han er gået i gang med at tilrettelægge 2021-sæsonen.

- Det er ingen hemmelighed, at det har været et rigtigt udfordrende år. Jeg har koncentreret mig om min deltagelse i den danske Super GT-serie, hvor jeg kører for Outzen Motorsport, og sideløbende har jeg haft en række opgaver internationalt.

- Jeg håber, at jeg næste år kan lande en fuld sæson i en international serie, og ikke mindst krydser jeg og enhver anden racerkører fingre for, at racerbanerne bliver åbnet for publikum i 2021, så vi kan give vores fans, partnere og sponsorer nogle fede oplevelser, lyder det fra Nykøbing-drengen, som fredag fylder 28 år.