Murray overlever forskrækkelse i sæsonfinale

Tennisspilleren Andy Murray fik afværget en truende skuffelse og besejret tjekken Tomas Berdych i åbningskampen ved ATP-sæsonfinalen i London.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den skotske hjemmebanefavorit tabte ellers første sæt til tjekken, men han kom godt tilbage og vandt gruppe A-kampen 3-6, 6-3, 6-4.

Et nederlag kunne meget vel betyde, at den skotske OL-guldvinder, som ligger nummer tre på verdensranglisten, ville misse semifinalen, eftersom også Novak Djokovic er med i gruppe A.

Med sejren fik Andy Murray også udlignet den indbyrdes kampstatistik, der hedder 4-4 i opgør.

Publikum i London har en drøm om at se Andy Murray blive den første brite, der vinder ATP-sæsonfinalen.

Senere mandag spiller verdensetteren Novak Djokovic mod franskmanden Jo-Wilfried Tsonga - også i gruppe A.

Frederik Løchte Nielsen er i aktion første gang tirsdag sammen med sin doublemakker Jonathan Marray.

De to skal i aktion tirsdag mod det indiske par Mahesh Bhupathi og Rohan Bopanna. Kampen spilles klokken 13 dansk tid.

/ritzau/