Nedslået Portugal-træner: Vi var bedst

En nedslået portugisisk fodboldlandstræner begræder, at EM-finalen bliver uden deltagelse fra Portugal, som onsdag aften tabte 2-4 til Spanien efter forlænget spilletid og straffesparkkonkurrence.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Hvis jeg skulle vælge en måde at tabe på, ville jeg ikke vælge denne, siger Paulo Bento, hvis mandskab i gruppespillet besejrede Danmark.

Efter 120 minutters spil stod der 0-0, og det var portugisernes egen skyld, mener han.

- Vi var det bedste hold i de første 90 minutter, men vi udnyttede ikke vores chancer. I den forlængede spilletid var Spanien stærkere, men vi burde have afgjort det hele i den ordinære spilletid, siger Bento.

Trods skuffelsen forlader Bento slutrunden med en vis stolthed.

- Spanien er et fantastisk hold, og vi kan sige farvel med oprejst pande, siger han.

Den anden finalist findes torsdag i kampen mellem Tyskland og Portugal.

Spanien er regerende europa- og verdensmestre.

/ritzau/DPA/AFP