Nordjysk tophold holder ben på jorden

'Vi ligger nummer ét'.

AaB-fansene råbte SAS Ligaens nye faktum klart og tydeligt ud over Essex Park i Randers mandag aften, efter nordjyderne viste topklasse og vandt 3-0.

- Det er helt fantastisk, lyder det fra én af Aab's bedste, Rasmus Würtz, der dog ikke vil tale om mesterskab endnu.

- Det må tiden jo vise. Målsætningen er stadig top-fire. Vi mener, det når vi siger; vi tager en kamp ad gangen, sagde den hjemvendte AaB'er.

Han tilskriver nordjydernes succes en ny og fast struktur på banen.

- Vi har fundet et godt koncept. Vi ved alle hvilke opgaver, vi hver især skal løse derinde, forklarer Würtz.

Og den analyse nikker ålborgensernes cheftræner genkendende til.

- Vi ved, hvordan vi skal forsvare, og vi ved, hvad vi skal fremad banen. Lige i dag var det ikke det bedste, vi har spillet, men vi laver nogle flotte scoringer. Meget præcise og direkte, siger Magnus Pehrsson.

- Men om vores koncept så er godt nok, når vi møder topholdene, ved jeg ikke. Derfor bliver de næste par kampe meget interessante, fortæller cheftræneren.

Efter opgøret i næste spillerunde mod Silkeborg venter kampe mod FC København og OB.

/ritzau/

I AaB tænker de ikke mesterskabstanker, selv om nordjyderne har spillet sig til tops i SAS Ligaen. Toppen er nået ved hjælp af et nyt koncept.

Offentliggjort Sidst opdateret