Nykøbing-pige vinder DM for første gang i karrieren

Foto: Anders Knudsen

Karoline Synnestvedt vandt søndag sit første mesterskab i badminton.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den 16-årige Nykøbing-pige Karoline Synnestvedt vandt søndag karrierens første danske mesterskab i badminton.

Sammen med Sofie Holmboe-Dahl fra Gentofte vandt Karoline Synnestvedt damedouble i U/17-rækken ved DM-stævnet i Gentofte.

Karoline Synnestvedt og Sofie Holmboe-Dahl spillede sig i finalen uden at have afgivet sæt.

Finalen mod Solrød Strand-parret Maja Rindshøj og Mia Blichfeldt blev en tæt affære, som Karoline Synnestvedt og Sofie Holmboe-Dahl vandt 22-20, 19-21, 21-17.

Karoline Synnestvedts far, Christian Synnestvedt, fulgte datterens triumf på tætteste hold. Og han var glad og stolt.

- Karoline og Sofie har haft en dårlig sæsonstart, hvor Karoline har været skadet og kun har kunnet trænet begrænset. Derfor var de langt fra toppen indtil nytår, men i det nye år har de løftet deres niveau og gjort det godt i tre elitestævner. Og i weekenden spillede Karoline og Sofie et perfekt DM, siger Christian Synnestvedt, aktiv badmintonspiller og -træner gennem mange år.

Karoline Synnestvedt har adresse i Nykøbing, men går i skole (første år på HHX) og træner i Ikast. Hun har tidligere spillet i NBK, Horreby og ØEBK (Ønslev-Eskilstrup).

I Ikast træner Karoline Synnestvedt otte gange om ugen og spiller på 2. divisionsholdet i Ikast, som er i gang med kvalifikationsspillet til 1. division.

Hendes mål er at blive fast spiller på førsteholdet i Ikast, som spiller om oprykning til ligaen.

Karoline Synnestvedt deltog også i mixeddouble ved DM, hvor hun sammen med Tobias Suder fra Højbjerg, nåede kvartfinalen.