OB sælger 16-årigt forsvarstalent til tysk topklub

Sportsdirektør Jesper Hansen (billedet) har fredag solgt Gustav Grubbe til RB Leipzig. Arkivfoto. Foto: Sophia Juliane Lydolph/Ritzau Scanpix

Højrebacken Gustav Grubbe fik i foråret debut i Superligaen for OB. Nu går turen videre til RB Leipzig.

Offentliggjort Sidst opdateret

OB har fredag sendt et af klubbens største talenter videre til den tyske topklub RB Leipzig.

Den 16-årige højreback Gustav Grubbe har fået en kontrakt på fire år i Leipzig, der i sidste sæson endte på tredjepladsen i Bundesligaen.

Grubbe fik i sidste sæson sin debut i Superligaen, hvor han i en alder af 16 år og 98 dage blev klubbens næstyngste debutant i Danmarks bedste fodboldrække.

Sportsdirektør Jesper Hansen fortæller, at Gustav Grubbe har været ombejlet af flere klubber.

- Gustav er blot 16 år, men vi mener, at han både mentalt og sportsligt er klar til at tage til udlandet.

- I sidste sæson fik han debut i Superligaen, og det vidner om et kæmpe talent, hvilket man også har kunnet mærke, da flere klubber har vist stor interesse for ham, siger Jesper Hansen til OB's hjemmeside.

I første omgang tilknyttes Gustav Grubbe RB Leipzigs U17-hold.

- Jeg glæder mig utroligt meget. Det er en kæmpe klub, også på ungdomsplan, så jeg glæder mig til at komme til at træne hårdt for at slå igennem.

- Jeg starter på U17-holdet, hvor jeg ved, at der er en masse talentfulde spillere fra hele Tyskland og fra udlandet, siger Grubbe.