Odense Bulldogs er tæt på ishockeyfinale

Tirsdag aften vandt fynboerne hjemme 3-2 over AaB Ishockey.

Dermed bragte Bulldogs sig foran med 3-0 i kampe og mangler nu kun en enkelt sejr mere for at vinde semifinaleserien.

Nordjyderne var ellers foran 1-0 i Odense, inden Bulldogs kom foran 2-1.

AaB fik udlignet, men Andreas Sundin sørgede for stor fynsk jubel, da han blev matchvinder i tredje og sidste periode.

I den anden semifinaleserie vandt grundspillets bedste hold, Sønderjyske, 2-0 hjemme over Herning Blue Fox, og den sejr over vigtig for sønderjyderne, som dermed fik reduceret til 1-2 i kampe.

Værternes Brendan Cook blev kampens helt store spiller med sine to mål.

/ritzau/

Foto: Johnny Anthon Wichmann/ Scanpix /Scanpix

Ishockey-holdet fra Odense Bulldogs har rigeligt med matchbolde for at komme i DM-finalen.

Offentliggjort Sidst opdateret