Østriger fordobler guldkontoen i styrtløb

Den østrigske skiløber Elisabeth Görgl er godt i gang med at blive det helt store navn ved de alpine verdensmesterskaber i tyske Garmish-Partenkirchen.

Søndag sejrede hun i styrtløbskonkurrencen, hvilket var hendes anden guldmedalje ved mesterskaberne, hvor hun tidligere på ugen sejrede i super-G.

- Det er den vildeste uge i mit liv. Jeg elsker at stå på ski, og det er bare det, jeg gør. Denne gang lavede jeg ingen fejl, så det er fantastisk, siger den dobbelte verdensmester.

Hun sejrede i tiden 1.47,24 minutter, og østrigeren henviste den amerikanske stjerne Lindsey Vonn til andenpladsen samt den tyske favorit Maria Riesch til tredjepladsen.

Faktisk var det første gang siden februar 2009, at et styrtløb på højeste niveau hos kvinderne ikke blev vundet af enten Vonn eller Riesch.

/ritzau/

Elisabeth Görgl er flyvende ved alpin-VM efter sejr i styrtløbet. Tidligere på ugen vandt hun guld i super-G.

Offentliggjort Sidst opdateret