Ove Christensen ny træner i Randers FC

SAS Ligaens bundprop, Randers FC, har fået Ove Christensen som ny cheftræner.

59-årige Ove Christensen afløser John "Faxe" Jensen, som på grund af kun to point i de 11 første kampe fik en fyreseddel tirsdag.

Ove Christensen, der har underskrevet en kontrakt for resten af sæsonen, glæder sig til udfordringen i Randers.

- Jeg glæder mig til at begynde arbejdet. Succeskriteriet er overlevelse i SAS Ligaen - det bliver en svær opgave, men langtfra umulig. Jeg har allerede et godt kendskab til holdet og ser frem til at arbejde med spillerne, således at vi i fællesskab kan sikre, at Randers FC også i næste sæson er i SAS Ligaen, siger Ove Christensen i en pressemeddelelse.

Randers FC's direktør, Jacob Nielsen, fortæller, at den nye træner var klubbens førsteprioritet som Faxes afløser.

- Ove Christensen er ansat med et fælles mål; at vi ender på en 10.-plads og dermed undgår nedrykning. Ove var vores førsteprioritet, og det er en enstemmig bestyrelse og sportslig ledelse, der står bag ansættelsen af ham. Ove har med sin store erfaring været involveret i begge ender af tabellen, og vi er overbeviste om, at han er den bedst kvalificerede til at sikre os forbliven i SAS Ligaen, forklarer Jacob Nielsen.

Ove Christensen har tidligere været træner i Viborg, AGF, AB og senest Vejle, hvor han blev fyret i sidste sæson.

/ritzau/

Fodboldklubben Randers FC har ansat Ove Christensen som ny træner. Han afløser den fyrede John "Faxe" Jensen.

Offentliggjort Sidst opdateret