Piotr Wozniacki: Caroline skal hjem og træne

Der skal trænes og arbejdes hårdt i den kommende tid for Caroline Wozniacki, som blev slået af en bedre spiller i semifinalen ved årets sidste grand slam-turnering US Open.

Serena Williams vandt overbevisende semifinalen over Wozniacki med 6-2 og 6-4 og var den bedste på dagen, erkender Piotr Wozniacki, som er far til verdensetteren.

- Før jeg udtaler mig nærmere om kampen, vil jeg hjem og se den på video. Men her og nu er min konklusion, at Serena var den bedste af de to spillere i dag, siger Piotr Wozniacki til sporten.dk.

Derfor skal Caroline Wozniacki hjem og træne for at blive endnu bedre, mener Piotr Wozniacki.

- Der er helt klart ting, Caroline skal hjem og arbejde videre med. Frem til nytår skal hun kun deltage i tre turneringer mere. Så hun har masser af tid til at få trænet, forklarer Piotr Wozniacki.

Den 21-årige danske tennisstjernes amerikanske manager, John Tobias, erkender også, at der er et stort stykke vej op, før Wozniacki kan slå Serena Williams i sin absolutte topform.

- Selvfølgelig er jeg skuffet. Jeg havde helt klart håbet på et bedre resultat. Men som Serena spillede i dag, var der intet at gøre, siger John Tobias.

Serena Williams skal senere søndag møde Samantha Stosur i kvindernes finale ved US Open. Williams kan med en sejr vinde sin 14. grand slam-titel.

Caroline Wozniacki, som for tredje år i træk nåede semifinalen ved US Open, har stadig sin første grand slam-titel til gode.

/ritzau/

Piotr Wozniacki mener, at datteren skal hjem og træne for at blive bedre, for Serena Williams var bedre.

Offentliggjort Sidst opdateret