Politiaktioner aflyser to ishockeykampe

Storebæltsbroen var fredag lukket i en periode, og det har ført til aflysninger i Metal Ligaen. Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

Odense-Hvidovre og Sønderjyske-Herlev er aflyst på grund af omfattende politiaktioner.

Offentliggjort Sidst opdateret

Fredagens kampprogram i Danmarks bedste ishockeyrække, Metal Ligaen, er skrumpet ind.

Opgørene Odense-Hvidovre og Sønderjyske-Herlev bliver ikke spillet alligevel, da udeholdene ikke har kunnet nå rettidigt frem på grund af omfattende politiaktioner, der har ført til lange bilkøer.

Storebæltsbroen var tidligere fredag lukket, mens politiet jagtede en sort Volvo.

På Twitter skriver Sønderjyske, at kampen mod Herlev er blevet rykket til 16. oktober.

Fredagens tre andre kampe består af hold, som ikke har skullet krydse store broer for at møde hinanden. Rødovre-Rungsted, Aalborg-Herning og Frederikshavn-Esbjerg afvikles derfor som planlagt.