Radwanska vinder anden WTA-sejr i træk

Agnieszka Radwanska vandt søndag den anden WTA-turnering på bare otte dage, da hun sikrede sig sejren i China Open efter en finalesejr på 7-5, 0-6, 6-4 over tyskeren Andrea Petkovic.

I sidste weekend vandt den 22-årige polak WTA-turneringen i Tokyo, da hun besejrede Vera Zvonareva i finalen.

Petkovic og Radwanska leverede et fyrværkeri af flot spil i finalen i Beijing.

Kampen så ellers ud til at få en tidlig afgørelse, da Andrea Petkovic halvvejs i første sæt faldt sammen på banen med smerter i sit venstre knæ.

Tyskeren tog en lang pause. Hun blev tilset af lægen og fik forbinding om sit knæ, men i stedet for at trække sig, rejste hun sig og brød Radwanskas serv til stillingen 4-4.

I de følgende partier leverede de to spillere flere fantastiske dueller, hvor den knæskadede tysker sprang rundt og nåede de mest utrolige bolde.

Polakken snuppede dog første sæt med 7-5, men i andet sæt blæste tyskeren sin modstander ud af banen med 6-0.

Tredje sæt var meget tæt, men mod slutningen fik Radwanska overtaget og lukkede kampen med cifrene 6-4.

/ritzau/

Den 22-årige polak Agnieszka Radwanska vandt søndag China Open over Andrea Petkovic i tre sæt.

Offentliggjort Sidst opdateret