Sensationen i gult: Det var mit livs løb

De færreste havde regnet med, at Simon Gerrans skulle køre i den gule førertrøje i Post Danmark Rundt på sidste etape til Frederiksberg.

Men den 31-årige australier leverede en præstation, som han ikke engang selv havde troet mulig.

- Jeg kørte mit livs enkeltstart. Enkeltstarten er ikke mit speciale, så jeg er virkelig, virkelig glad, siger Simon Gerrans.

Sky-rytteren kørte i tiden 15 minutter og 38 sekunder, hvilket var femtebedste resultat på den 13,2 kilometer lange enkeltstart, som blev vundet af Simon Gerrans' landsmand Richie Porte.

Dermed har Sky-rytteren fortsat otte sekunder til italieneren Daniele Bennati i det samlede klassement.

- Før løbet tænkte jeg, at ruten dårligt kunne være værre. Normalt, når jeg kører gode enkeltstarter, er de meget tekniske, der er en masse sving og stop og starter.

- I dag var helt anderledes. Det var bare lige ud og lige hjem. Så jeg havde ingen god fornemmelse, da jeg stod på rampen. Men jeg gav alt, hvad jeg havde. Det var heldigvis godt nok, siger Simon Gerrans.

Australieren føler sig dog ikke sikker på den samlede sejr i Post Danmark Rundt, da Leopard Treks hurtige italiener Daniele Bennati kan vinde afgørende bonussekunder på 6. etape til Frederiksberg.

- Der er bonussekunder på ruten i morgen, så Daniele Bennati er måske tæt nok på til at vinde bonussekunder og sejre. Jeg tør ikke sige det.

- Der er vist 16 sekunder i spil i morgen, så han skal have et perfekt løb for at slå mig. Men det lyder til, at det bliver svært, siger Gerrans.

/ritzau/

Team Sky-rytteren Simon Gerrans forsvarede imponerende den gule førertrøje i Post Danmark Rundt.

Offentliggjort Sidst opdateret