Skadet Vittinghus trækker sig fra DM-semifinale

Hans-Kristian Vittinghus kan ikke spille mere ved DM i badminton. Foto: Polfoto/Zhou Zhou

Jan Ø. Jørgensen er i DM-finalen uden kamp, fordi Hans-Kristian Vittinghus ikke blev klar efter sin skade.

Offentliggjort Sidst opdateret

Der bliver ingen kamp mellem Jan Ø. Jørgensen og Hans-Kristian Vittinghus ved DM i badminton i Aarhus.

Sidstnævnte må trække sig fra semifinalekampen, efter at han blev skadet i låret i kvartfinalen mod Rasmus Messerschmidt.

- Jeg er ikke i stand til hverken at bukke eller strække mit ben uden smerter.

- Selv når jeg bare går rundt, gør det ondt, og så er det altså ikke muligt at spille badminton. Specielt ikke imod en modstander som Jan, siger Hans-Kristian Vittinghus til TV2s hjemmeside.

Jan Ø. Jørgensen er derfor klar til finalen, hvor enten Anders Antonsen eller David Kim Kristensen venter.

- Jeg er ekstremt irriteret. Jeg havde virkelig glædet mig til at spille imod Jan.

- Den her turnering skulle have været turneringen, hvor jeg kom tæt på min topform, og hvor jeg kunne få en kamp mod Jan, som er en af de bedste spillere i verden.

- Nu har jeg misset den mulighed, og det er jeg rigtig træt af, siger Hans-Kristian Vittinghus.

Han er ikke den første topspiller, der har trukket sig fra herresinglerækken.

OL-bronzevinderen Viktor Axelsen blev skadet tidligere i turneringen, så han måtte trække sig fra sin kamp i kvartfinalen.