Skuffet FCK-træner står uden job

Inden han lige efter nytår tog på ferie i Thailand, spurgte FCK Håndbolds herretræner, Magnus Andersson, sin direktør, Thomas Hylle, for at finde ud af, om rygterne om de tætte forbindelser mellem Jesper Nielsens AG Håndbold og Parken-koncernen var sande.

Hylle vidste angiveligt intet, men få dage senere blev Andersson ringet op i Thailand af koncerndirektør Dan Hammer, som kunne fortælle svenskeren, at denne ikke har noget job fra sommerferien, når FCK og AG Håndbold lægges sammen til AG København.

- Det var en chokerende besked at få. Det var bestemt ikke nogen rar måde at miste sit job på. Jeg har forståelse for FCK's økonomiske situation og for reglerne som børsnoteret virksomhed, men selvfølgelig var det en dum måde, som jeg fik det at vide på. Man må forstå, at jeg har - eller har haft, hedder det vel - stærke følelser for FCK. Men jeg er ikke bitter på klubben, siger Magnus Andersson til Morgenavisen Jyllands-Posten.

Jesper Nielsen så gerne, at Andersson fortsætter som assistent i tyske Rhein Neckar-Löwen, hvor Kasi-direktøren er bestyrelsesformand, men det har den tidligere playmaker ikke taget stilling til endnu.

- Det vil jeg spekulere over på et andet tidspunkt. Min ferie her i Thailand er blevet halvvejs ødelagt, og jeg gider ikke ødelægge hele ferien ved at tænke over det, siger han til avisen.

/ritzau/

Svenske Magnus Andersson fik på ferien i Thailand besked om, at han fra og med sommerferien ikke længere skal være FCK-træner.

Offentliggjort Sidst opdateret