Sløj Wozniacki fik nedkæmpet Kirilenko

Caroline Wozniacki er klar til ottendedelsfinalen i WTA-turneringen Sony Ericsson Open i Miami efter en hårdt tilkæmpet sejr i tre sæt over russiske Maria Kirilenko.

Det lignede ellers et hurtigt farvel til Wozniacki, som have ligget syg på et hotel op til kampen og tabte første sæt med 1-6.

- Vi håber, at det kun er enkelt dag, så hun kan spille kampen, men hun er næppe helt frisk, sagde hendes far og træner Piotr Wozniacki forud for tredje runde matchen natten til mandag, dansk tid.

Men netop som man troede, at Caroline Wozniacki skulle noteres for sit første nederlag til Kirilenko, rejste den danske toer på verdensranglisten sig og vandt de to næste sæt med 6-1 og 6-3.

To servegennembrud i tredje sæt blev dog hjulpet godt på vej af dobbeltfejl fra den russiske pige, der ligger som nummer 30 på verdensranglisten.

Wozniacki havde vundet de fire tidligere kampe mod Kirilenko - sidste gang på sikkert som 6-0, 6-3, da de mødtes i Indian Wells i Californien for godt en uge siden.

/ritzau/

En sygdomssvækket Caroline Wozniacki blev udraderet i første sæt i tredje runde af WTA-turneringen i Miami, men rejste sig og vandt 1-6, 6-1, 6-3.

Offentliggjort Sidst opdateret