Snekaoset fortsætter i Catalonien Rundt

Onsdag måtte tredje etape forkortes på grund af snemasserne, og torsdag var det lige ved, at alle holdene ikke nåede frem til start.

Fem mandskaber, blandt andet danske Team Saxo Bank, havde store problemer med at komme ned til startbyen fra deres hotel i skisportsbyen Port Ainé.

Sneen dækkede ikke alene vejen, men også biler og busser, og kun ved hjælp fra sneplove lykkedes det at få de indesneede ryttere til start.

Løbet blev tidligere kørt i maj, men i 2010 blev det flyttet til marts i den internationale cykelkalender.

De voldsomme vejrforhold betød, at mange ryttere valgte at stå af cyklen onsdag. Blandt dem var Andy Schleck, Bradley Wiggins, Ivan Basso og Alejandro Valverde.

/ritzau/

Sne og cykelløb er sjældent nogen vellykket cocktail. Det er heller ikke tilfældet i Catalonien i disse dage, hvor arrangørerne kæmper med voldsomme snefald på den planlagte Volta a Catalunya-rute.

Offentliggjort Sidst opdateret