Sportsdirektør Poul Hansen stopper i OB

Efter godt et år som sportsdirektør i den fynske superligaklub OB vælger Poul Hansen at stoppe.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det administrative fylder for meget i forhold til, hvad Poul Hansen havde forestillet sig, da han i november 2011 sagde ja til jobbet.

- Det har været et spændende og udfordrende job, hvor det administrative og den økonomiske styring har fyldt mere, end jeg havde forestillet mig, og det har klubben og jeg haft en dialog om.

- Jeg er først og fremmest interesseret i det fodboldmæssige, og derfor har jeg brugt tiden efter sæsonafslutningen på at tænke mig grundigt om, og jeg er kommet frem til, at det er den rigtige beslutning at stoppe i OB nu, siger Poul Hansen i en pressemeddelelse.

I den kommende periode vil cheftræner Troels Bech midlertidigt overtage alle de sportslige opgaver - herunder sammensætningen af truppen - mens administrerende direktør Thomas Christensen overtager de administrative opgaver, meddeler klubben.

Poul Hansen vil desuden fungere som rådgiver i januars transfervindue.

/ritzau/