Stort drama i kampen om LF-bordtennistronen

Thomas Jensen fra Frem Sakskøbing skrev søndag aften bordtennishistorie ved at vinde sit syvende LF-mesterskab i herre elite single i Ejegodhallen i Nykøbing. Det har ingen anden spiller præsteret i nyere tid.

Men den forsvarende mester var i kæmpemæssige problemer i finalen mod Jimmy Sørensen fra den arrengerende klub, Nykøbing F. Bordtennisklub, NFBTK.

Jimmy Sørensen er tidligere 1. divisionsspiller i Sporvejene og repræsenterer nu NFBTK, fordi han er træner for klubbens mandlige juniordivisionshold. Jimmy Sørensen tvang Thomas Jensen ud i syv sæt - og havde sågar matchbold ved 10-9 i syvende sæt.

Men Thomas Jensen red stormen af - og sejrede 12-10 i afgørende sæt. Det sidste og altafgørende point vundet på en kantbold.
- Puha. Det var en hård kamp, hvor jeg var på røven, mente Thomas Jensen.

Jimmy Sørensen åbnede finalen ved at vinde de første to sæt, hvorefter Thomas Jensen tog stikket hjem i de efterfølgende to sæt. Femte sæt vandt Jimmy Sørensen 11-8, og NFBTK-træneren syntes på vej mod sit første LF-mesterskab, da han hurtigt bragte sig foran 4-0 i sjette sæt.

Men Thomas Jensen fik hevet de absolut sidste ressourcer frem og vandt sættet 11-9.





De seneste års mester hos herrerne, Thomas Jensen, var voldsomt i tovene i årets finale.

Offentliggjort Sidst opdateret