Stort nederlag til TSØ: - Det kan ikke blive værre

Cheftræner Klavs Bruun Jørgensen talte for døve øre i udekampen mod HC Odense. Arkivfoto: Thomas Lærke Jensen

Træner Klavs Bruun Jørgensen havde svært ved at finde en forklaring på det store nederlag i Odense.

Offentliggjort Sidst opdateret

ODENSE: Team Sydhavsøerne fik en øretæve på 37-27 mod ellers forholdsvis upåagtede HC Odense, der hjemme i Dalum-Hallen var alt for stor en opgave for lollikkerne, der ellers fik en god start, men meget hurtigt gik det den forkerte vej.

- Vi spiller godt de første fem minutter, men så tager de en hurtig timeout, og derefter går bunden fuldstændig ud af os. Der var intet der stoppede det, så det var meget skuffende. Vores angrebsspil hænger slet ikke sammen, og vi evner slet ikke at blive farlige og får skudt Frank Mikkelsen i deres mål varm. Det var fuld fortjent at Odense vandt, konstaterede Klavs Bruun Jørgensen, der heller ikke fik gang i forsvaret på noget tidspunkt.

- Det kommer bag på mig, at vi holder vores aftaler så dårligt, som vi gør. Der må jeg også kigge mig selv i spejlet ligesom spillerne og stille mig selv det spørgsmål, om jeg har forklaret det godt nok. Det skal vi bruge den næste uges træning på, at få rettet op på, siger cheftræneren, der sjældent havde set noget lignende.

- Det kan ikke blive meget værre end det her. Vi må rejse os igen og se fremad. Vi taber som hold og vinder som hold, lød det fra den skuffede Sydhavstræner efter blamagen i Odense.