Sveriges ishockeychef frygter ikke Danmark

Hvis nogle i Danmark tror, at de svenske naboer ryster i bukserne over at skulle møde det fremadstormende danske ishockeylandshold i VM-kvartfinalen, tager de fejl.

- Jeg er ikke det mindste bange for dem. Men vi skal være ydmyge over for opgaven og være på tæerne, siger den svenske landstræner, Bengt-Åke Gustafsson, til den svenske tv-kanal TV6.

Sverige vandt tirsdag aften 5-0 over Schweiz og har foreløbig vundet fem af seks kampe ved VM.

Danmarks naboland vandt dermed sin gruppe i mellemrunden, mens danskerne er gået videre som nummer fire i deres gruppe.

Svenskerne kan desuden hente selvtillid i, at holdet kort før slutrunden i Tyskland bankede Danmark 10-3 i en træningskamp.

VM-kvartfinalen mellem de nordiske brødrelande bliver spillet torsdag.

/ritzau/

Den svenske ishockeylandstræner frygter på ingen måde at skulle møde Danmark i kvartfinalen ved VM i Tyskland.

Offentliggjort Sidst opdateret