Sydhavsøerne på vej ud af nedrykningsfare

Team Sydhavsøerne har i aften, torsdag, en enestående chance for én gang for alle at eliminere frygten for nedrykning fra landets næstbedste håndboldrække.

Såfremt Skanderborg i egen hule i Morten Børup Hallen bliver besejret, er Team Sydhavsøerne endegyldigt væk fra bunden.

Omvendt vil et nederlag bringe Team Sydhavsøerne tilbage i den tætte kamp om at undgå den sidste af to kvalifikationspladser.
- Derfor tøver jeg ikke med at kalde kampen for sæsonens vigtigste, siger Jimmy Jørgensen, som er i den behagelige situation at have sine skadede spillere, som ikke spillede i 39-19-triumfen mod Aalborg HK for tre dage siden, til rådighed. 

Målmand Nicolaj Frejlev Jørgensen og bagspilleren Simon Friis meldes fit for fight, ligesom Nikolaj Jørgensen og Rasmus Jørgensen, som også blev sparet søndag, er med i truppen.
- Jeg havde ikke problemer med skulderen under træningen mandag og tirsdag, siger Simon Friis.

Skanderborg derimod må undvære tre spillere. Chresten Jørgensen og Jesper Tønder er begge knæskadet, og talentfulde Benjamin Jakobsen spiller i aften på U/18-holdet mod Århus GF, hvor Skanderborg kan sikre deltagelse i DM-slutspillet for U/18-hold.

Til gengæld giver Skanderborg sæsondebut til Nicolai Adamsen. Han vendte skadet tilbage efter en kort afstikker til Århus GF, men er klar til sin første sæsonkamp for Skanderborg.

De to hold skulle have mødt hinanden 10. januar, men kampen blev afblæst grundet snevinteren.

Foto: Foto©Jan Knudsen

Team Sydhavsøerne spiller ifølge træner Jimmy Jørgensen sæsonens vigtigste kamp i aften på udebane i Skanderborg.

Offentliggjort Sidst opdateret