Sygdom sætter punktum for Boe og Mogensens sæson

På grund af Mathias Boes sygdom må han trække sig helt fra sæsonfinalen sammen med Carsten Mogensen.

Offentliggjort Sidst opdateret

2016-sæsonen er et overstået kapitel for Danmarks bedste herredouble i badminton, Mathias Boe og Carsten Mogensen.

De skulle fra onsdag have deltaget i Dubai World Superseries Final, der er sportens sæsonfinale, men turneringen sluttede for duoen, førend den var i gang.

Således måtte Mathias Boe trække sig fra den første kamp i gruppespillet på grund af sygdom, og dermed kan de heller ikke spille de to andre planlagte gruppekampe.

- Når man trækker sig fra én kamp, trækker man sig fra hele turneringen, oplyser landstræner Kenneth Jonassen.

Den stærke konstellation fik spoleret store dele af 2016-sæsonen. Således gennemgik Carsten Mogensen en hjerneoperation, efter han i forbindelse med hold-EM i Rusland i februar faldt om på hotellet.

Det gjorde deres deltagelse ved OL stærkt tvivlsom, men Mogensen kæmpede sig tilbage, så duoen kunne tage del i legene i Rio.