Tidligere Tour-vinder stiller cyklen i garagen efter sæsonen

Geraint Thomas slutter karrieren efter denne sæson. (Arkivfoto). Foto: Guillaume Horcajuelo/Ritzau Scanpix

Geraint Thomas, der i 2018 vandt Tour de France, har besluttet sig for at stoppe karrieren.

Offentliggjort Sidst opdateret

Når sæsonen er slut, vil Ineos-rytteren Geraint Thomas ikke mere.

Den tidligere Tour de France-vinder har besluttet sig for at indstille sin karriere, oplyser han i et opslag på Instagram.

- Tænkte, det var på tide at gøre det officielt. Det her bliver mit sidste år i feltet, skriver Geraint Thomas.

Når sæsonen er slut, er waliseren blevet 39 år, og det er blevet til en rigtig lang karriere i verdenseliten.

- Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle være professionel i 19 år. Der bliver meget at reflektere over, men inden da har jeg store løb, jeg skal forberede mig til, lyder det fra Geraint Thomas.

Waliseren har i sin karriere gjort sig bemærket som en dygtig klatrer og en solid tempomaskine. Den kombination betyder som oftest, at man klarer sig godt i etapeløb, og det har Geraint Thomas da også gjort.

Karrieren toppede i 2018, da han snuppede den samlede sejr i Tour de France, men han kan også prale af samlede sejre i Paris-Nice, Critérium du Dauphiné, og Schweiz Rundt.

Siden 2010 har han repræsenteret det hold, der i dag går under navnet Ineos.

/ritzau/