Tiger Woods' fravær koster golfsporten

Selv om han gerne vil holde fast i, at 2010 nok skal blive et godt golfår - også uden verdens bedste spiller, Tiger Woods, med en kølle i hånden - så indrømmer den øverste chef for den amerikanske PGA Tour, at sporten, som i forvejen er ramt af økonomisk afmatning, selvfølgelig vil kunne mærke det på økonomien, at Woods efter skandalehistorierne om sit privatliv har besluttet at tage en pause fra sporten.

- Jeg synes, at dommedagsvarslerne og tungsindet skal forsvinde. Jeg ønsker, at han kommer tilbage og spiller, men 2010 skal nok blive et succesrigt år. Hvis Tiger er ude i et par måneder, otte måneder eller et år, så skal vi nok få et godt år alligevel, siger PGA-boss Tim Finchem og fortsætter:

- Jeg siger ikke, at alt er godt. Vi er nede i en økonomisk bølgedal. Det er svært at sælge noget. Og når den absolut bedste spiller ikke længere er i sporten, så er det en skidt ting, og det vil kunne mærkes på seertallene på tv. De vil ikke være de samme, som hvis nummer ét var med. Sådan vil det være i en hvilken som helst sport, slår han fast.

/ritzau/

PGA-chef Tim Finchem lægger ikke skjul på, at det kommer til at koste for sporten, at Tiger Woods holder pause fra golfen.

Offentliggjort Sidst opdateret