Tottenham-sejr i lokalopgøret mod Arsenal

Tottenham-tilskuerne gik tilfredse hjem fra søndagens lokalbrag mod Arsenal på White Hart Lane.

Ikke alene havde de overværet en underholdende fodboldkamp, de kunne også glæde sig over en 2-1-sejr.

De tre point blev sikret, da Kyle Walker med et hårdt og fladt skud passerede Arsenals målmand Wojciech Szczesny små tyve minutter før tid.

Tottenham var det toneangivende hold i kampen, hvor Rafael van der Vaart kunne have bragt hjemmeholdet foran, hvis hans ydersideafslutning fra tre meters afstand havde fået mere vinkel på.

Hollænderen slog dog til ikke så lang tid efter, da han scorede efter en fremragende brysttæmning og en firsttimer.

Aaron Ramsey udlignede kort efter pausen, inden Kyle Walker altså afgjorde kampen i en situation, hvor Szczesny nok burde have pareret skuddet.

Sejren sender Tottenham op på sjettepladsen i Premier League, mens Arsenal fortsat hænger i den tunge ende af tabellen.

I et andet London-opgør vandt OB's overmænd fra Fulham hele 6-0 over oprykkerne fra Queens Park Rangers i Hammersmith-derbyet.

Nøjagtigt som mod fynboerne var Fulham-angriberen Andy Johnson hamrende målfarlig. Denne gang nøjedes han dog ikke med at lavede to mål, men scorede hattrick.

Sejren sender Fulham væk fra bundpladserne og op på en 12.-plads, lige under Queens Park Rangers.

/ritzau/

Tottenham vandt hjemme på White Hart Lane med 2-1 over rivalerne fra Arsenal i en tempofyldt kamp.

Offentliggjort Sidst opdateret