Træt Wozniacki ser frem til god nattesøvn

Foto: Toshifumi Kitamura /Scanpix

Søndag vandt Caroline Wozniacki Korea Open i Seoul, og dagen efter var hun allerede i aktion ved Pan Pacific Open i Tokyo, hvor danskeren måtte kæmpe hårdt i første runde, inden serbiske Bojana Jovanovski var slået 6-0, 3-6, 6-4.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Jeg ser virkelig frem til at komme tilbage på hotellet og få en god nats søvn, siger den tidligere verdensetter til wtatennis.com.

- Efter første sæt sagde jeg til mig selv, at jeg følte mig godt tilpas og spillede godt, selvom jeg fortsat var lidt træt.

- Så lavede jeg bare en eller to uprovokerede fejl i andet sæt, og så var hun tilbage, lyder det fra Wozniacki.

Ved stillingen 3-3 i tredje sæt blev kampen afbrudt på grund af regn, og selvom Wozniacki blev brudt i det første parti efter pausen, lod hun sig ikke ryste og vandt efterfølgende tre partier i træk.

I anden runde venter slovakiske Daniela Hantuchova. Hun er nummer 33 i verden, mens Wozniacki i øjeblikket er nummer 11.

I indbyrdes kampe fører danskeren med 4-1 i kampe. Senest mødtes spillerne ved sommerens OL i London, hvor Wozniacki sejrede med 6-4, 6-2.

Wozniacki vandt turneringen i Tokyo for to år siden, men som verdens nummer 11 er hun blot 10.-seedet i år.

/ritzau/