Wilbek trodser fiaskoen: Vi har en chance

Det ser ualmindelig sort ud for de danske håndboldherrer, som torsdag tabte 26-27 til Polen og dermed går videre til mellemrunden ved EM i Serbien uden point.

Landstræner Ulrik Wilbek vil dog ikke helt opgive håbet om, at Danmark kan nå medaljekampene, som var holdets store mål med slutrunden.

- I teorien er der stadig en chance, siger Ulrik Wilbek til TV2.

Wilbek var skuffet over angrebsspillet. Danskerne brændte alt for mange chancer.

- Vi kan ikke score. Vi spiller fremragende håndbold, men vi skyder så dårligt, at det er helt forfærdeligt.

- Vores folk brænder alt. Vi brænder tre straffe. Vi skal bare score på vores chancer, så vinder vi, siger Ulrik Wilbek.

Det kan vise sige at være en fordel for Danmark, at Tyskland besejrede Sverige 29-24 i gruppe B.

Hvis Tjekkiet vinder over Makedonien senere torsdag betyder det, at kun Serbien får maksimumpoint (4) med over i Danmarks mellemrundegruppe.

/ritzau/

Håndboldherrernes landstræner Ulrik Wilbek holder fast i, at Danmark har en EM-medaljechance trods nederlag.

Offentliggjort Sidst opdateret