Wozniacki to titler fra førstepladsen

Efter sin flotte turneringssejr ved WTA-turneringen i Montreal har tennisstjernen Caroline Wozniacki skudt sig i stilling som topfavorit til US Open, der begynder i New York i næste uge.

Hun er også tæt på at erobre Serena Williams' position som verdens nummer et. Det kræver et titelforsvar i New Haven i denne uge, hvor Wozniacki er førsteseedet, samt en sejr i US Open, hvor danskeren sidste år nåede frem til finalen.

- Selvfølgelig vil jeg gerne være nummer et i verden, men Serena er en fantastisk mester. Hun har vundet så mange grand slam-turneringer, siger Wozniacki.

Serena Williams stiller på grund af en skade ikke stil start ved US Open, så Wozniacki kan også se frem til at blive topseedet i New York, da hun er nummer to i verden for tiden.

- Mit mål lige nu er at vinde en grand slam-turnering, og så kommer førstepladsen på verdensranglisten i anden række, fortæller Wozniacki.

Sejren i Montreal var danskerens niende på WTA Touren, og da Rogers Cup, som turneringen hedder, rangerer lige under de fire grand slam-turneringer, er der tale om Wozniackis største titel hidtil i karrieren.

Turneringssejren kom i hus mandag aften med en finalesejr på 6-3, 6-2 over russeren Vera Zvonareva. Finalen og semifinalerne blev spillet mandag i stedet for i weekenden på grund af heftig regn i Montreal lørdag og søndag.

- Jeg er så glad for sejren. Jeg har vundet to kampe på en dag, og det er en fantastisk følelse, forklarer Wozniacki.

Tidligere mandag besejrede danskeren en anden russer, nemlig Svetlana Kuznetsova, i semifinalen. Hun blev banket med 6-2, 6-3.

/ritzau/

Hvis Caroline Wozniacki i denne uge forsvarer sin titlen i New Haven og efterfølgende vinder US Open, er hun nummer et i verden, men det tænker hun ikke på.

Offentliggjort Sidst opdateret