Zlatan: Rødt kort var virkelig hårdt dømt

Paris Saint-Germains Zlatan Ibrahimovic er helt uforstående over, at han tirsdag aften fik et direkte rødt kort i 2-1-sejren ude over Valencia i 1/8-finalerne i Champions League.

Offentliggjort Sidst opdateret

I kampens afsluttende minutter trådte svenskeren over bolden med knopperne forrest i en duel mod Valencias Andrés Guardado, som efterfølgende faldt til jorden.

Det betød udvisning, og det fatter Ibrahimovic ikke meget af.

- Jeg mener, at dommeren giver mig et virkelig hårdt rødt kort, siger han ifølge Expressen.

- Men vi vinder kampen og skal tænke positivt. Kampen var generelt positiv, vi spillede en god kamp og kunne have scoret mere, siger Zlatan Ibrahimovic.

Han er overbevist om, at Paris Saint-Germain kommer videre til kvartfinalerne, når returkampen i Paris er færdigspillet.

Også selvom han selv er karantæneramt.

- Selvfølgelig er jeg skuffet. Men jeg tror på mit hold, vi gør det godt, og vi skal gå videre, siger Zlatan Ibrahimovic.

Onsdag meddelte det europæiske fodboldforbund, Uefa, at Zlatan Ibrahimovic kan risikere at få en længere karantæne end blot en enkelt kamp.

Uefa har indkaldt Zlatan Ibrahimovic til en disciplinær høring efter det direkte røde kort, så PSG-stjernen skal stå skoleret 27. februar og forklare sig.

- Uefas kontrol- og disciplinærkomité vil behandle sagen den 27. februar, oplyser forbundet i en mail til nyhedsbureauet Reuters uden at fortælle, hvad Zlatan Ibrahimovic er tiltalt for.

/ritzau/