Bortførte britiske turister er frigivet i Egypten

To britiske turister, der tidligere torsdag blev bortført i Egypten, er på fri fod igen, oplyser politiet.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Gidslerne er blevet frigivet og er på vej tilbage til deres bolig, siger politichef Magdi Mussa.

Frigivelsen sker efter "intense forhandlinger" mellem bortførerne og sikkerhedsmyndighederne, tilføjer han.

Turisterne, et midaldrende ægtepar, var på vej på badeferie i den populære ferieby Sharm el-Sheikh, da de blev bortført fra en bank af bevæbnede klanmedlemmer.

Egyptens statslige tv identificerede ægteparret som chefen for et firma i Egypten, der sælger benzin, og hans kone.

Gerningsmændene krævede angiveligt, at fire fanger, der sidder fængslet i Alexandria for våbensmugleri, blev løsladt.

Det isolerede ørkenområde er vældig populært blandt udenlandske turister.

Men sikkerheden er dalet kraftigt, siden præsident Hosni Mubarak blev væltet af et folkeligt oprør i marts 2011.

Sidste år blev flere amerikanske turister bortført i området. De blev dog alle frigivet i løbet af kort tid.

/ritzau/AFP