Busstrejke i VM-byen Johannesburg slut

En overenskomststridig busstrejke i Johannesburg, der mandag betød, at op imod 1000 fodboldfans strandede på stadion efter kampen mellem Danmark og Holland, er slut.

- Busserne kører igen normalt. Vi nåede frem til en aftale med chaufførerne i nat, siger Lisa Seftel, ansvarlig for den offentlige transport i Johannesburg.

Buschaufførerne havde klaget over, at deres køreplaner var blevet ændret som følge af verdensmesterskabet i fodbold, uden at de havde fået betaling for overtid.

Strejken betød, at mange af de fodboldtilskuere, der havde overværet Danmarks nederlag til Holland ikke kunne komme til busserne fra stadion til det centrale Johannesburg.

/ritzau/AFP

Strejken blandt buschauffører i Johannesburg, der kører fodboldtilskuere til og fra stadion, er afblæst igen.

Offentliggjort Sidst opdateret