Israelske styrker slår fire palæstinensere ihjel på Vestbredden

Volden på den besatte Vestbred er blusset op siden krigen mellem Israel og Hamas brød ud i starten af oktober.

Offentliggjort Sidst opdateret

Israelske styrker (IDF) har onsdag skudt og dræbt fire palæstinensere på den besatte Vestbred.

Det siger de palæstinensiske sundhedsmyndigheder ifølge nyhedsbureauet AFP.

En 16-årig blev dræbt i byen Yabad mens en 24-årig blev dræbt i Balata-flygtningelejren nær byen Nablus. Begge områder er i den nordlige del af den besatte Vestbred.

Det palæstinensiske nyhedsbureau Wafa siger ifølge nyhedsbureauet, at israelske styrker brød ind i Balata-flygtningelejren onsdag morgen og omringede et hus.

- Soldaterne åbnede ild mod palæstinenserne og sårede fire. En af dem døde senere af sine sår, lyder det.

I en separat melding fra sundhedsmyndighederne fremgår det, at en 16-årig og en 23-årig blev dræbt i byen Tamun nær al-Fara-flygtningelejren.

En AFP-journalist i Tamun rapporterer om at have set israelske soldater komme ind i byen, hvor de foretog anholdelser.

Ifølge journalisten ledte dette til flere sammenstød mellem israelske soldater og beboere.

Længere mod syd i flygtningelejren Dheisha nær byen Bethlehem blev tre palæstinensere "såret af Israels kugler", skriver de palæstinensiske sundhedsmyndigheder i en separat erklæring ifølge AFP.

Det israelske militær har ikke svaret på AFP's forespørgsel om en kommentar.

Volden på den besatte Vestbred er blusset op siden krigen mellem Israel og Hamas brød ud i starten af oktober.

Den palæstinensiske selvstyremyndighed siger, at israelske angreb og bosættervold har dræbt mere end 250 palæstinensere på Vestbredden under den nuværende krig.

/ritzau/