Kong Charles viser sig offentligt første gang efter kræftdiagnose

Kong Charles vinkede til de fremmødte, da han og dronning Camilla ankom til kirken i Sandringham. Foto: Justin Tallis/Ritzau Scanpix

Buckingham Palace meddelte mandag, at kong Charles har kræft. Søndag har han været i kirke i Sandringham.

Offentliggjort Sidst opdateret

Kong Charles har søndag vist sig offentligt for første gang, siden det britiske kongehus mandag fortalte offentligheden om hans kræftdiagnose.

Kongen har været til gudstjeneste sammen med dronning Camilla i Sankt Mary Magdalene-kirken i Sandringham i det østlige England.

Det skriver Reuters.

Kongen vinkede til de fremmødte, da han og dronningen ankom til kirken.

Han var klædt i en brun frakke og støttede sig til en paraply.

Deltagelsen i gudstjenesten i det østlige England fandt sted, dagen efter at kong Charles udsendte en udtalelse, hvor han takkede for de støttende beskeder, han har fået efter kræftdiagnosen.

- Som alle, der har været ramt af kræft, ved, er sådanne venlige tanker den største trøst og opmuntring, sagde den 75-årige konge i udtalelsen, som blev sendt ud lørdag.

Det er første gang, kongen viser sig offentligt, efter at det blev offentligt kendt, at han har kræft. Foto: Justin Tallis/Ritzau Scanpix

Hvilken type af kræft der er tale om, er ikke kendt af offentligheden.

Kræften blev opdaget i forbindelse med, at kong Charles blev behandlet for forstørret prostatakræft i januar.

Det britiske kongehus har oplyst, at der ikke er tale om prostatakræft.

/ritzau/