Mindst to kvæstet ved togafsporing i Norge

To vogne er væltet, og flere personer er kommet til skade, efter at et passagertog er kørt af sporet i det østlige Norge.

Ulykken skete ved Skotterud station i Hedmark.

- Vi har endnu ikke fået direkte kontakt med politiet på stedet, men de første meldinger tyder på, at to vogne er væltet, og at to personer er skadet. Men vi regner med, at der er flere tilskadekomne personer, siger operationsleder Trond Sulen fra Hedmarks politidistrikt til nyhedsbureauet NTB.

Det er endnu uvist, om der er omkomne, tilføjer han.

Ambulancer, ambulancehelikopter, Sea King-helikopter, politi og brandvæsen er på vej til stedet.

/ritzau/NTB

Et passagertog er kørt af sporet i det østlige Norge. Mindst to personer er ifølge de foreløbige oplysninger kvæstet ved ulykken.

Offentliggjort Sidst opdateret