Oprørere tager britiske soldater til fange

Flere britiske soldater er blevet taget til fange af oprørere i Libyen. Det skriver avisen Sunday Times.

Ifølge avisen blev op mod otte britiske soldater fra specialstyrken SAS taget til fange, mens de forsøgte at eskortere en britisk diplomat ind for at mødes med oprørerne.

Avisen beskriver, hvordan soldaterne blev pågrebet, mens de forsøgte at få diplomaten gennem et område, hvor flere oprørere holdt til.

Det britiske udenrigsministerium siger i en kort meddelelse, at man hverken vil "be- eller afkræfte" historien. Generelt kommenterer ministeriet ikke missioner, hvor specialstyrkerne indgår.

Ifølge Sunday Times skulle diplomaten, der var af lavere rang, forberede et besøg fra en højtstående britisk diplomat, som senere ville forsøge at etablere diplomatiske bånd til oprørerne.

/ritzau/Reuters

Ifølge britisk avis er flere britiske specialstyrker blevet taget til fange i Libyen af oprørere.

Offentliggjort Sidst opdateret