Stærkt jordskælv i det nordlige Japan

Et kraftigt jordskælv af styrke 6,6 ramte søndag det nordlige Japan. I hovedstaden Tokyo meldes der om svajende huse. Men umiddelbart er der ingen meldinger om dræbte eller skader.

Skælvet indtraf ved 17-tiden lokal tid i Stillehavet ud for amtet Fukushima, der ligger på en østlige del af øen Honshu, hvor også Tokyo ligger, oplyser Japans Meteorologiske Institut.

Det er muligt, vandstanden vil stige lidt, men der er ifølge meteorologerne ingen bekymring for, at der vil kunne opstå skader.

Nogle kørende tog standsede automatisk på grund af jordrystelsen, men genoptog kørslen.

/ritzau/

Jordskælv af styrke 6,6 i det nordlige Japan, og i Tokyo fortæller øjenvidner om huse, der svajede.

Offentliggjort Sidst opdateret