Succes med rummission: OL-fakkel sendt i kredsløb

Et russisk rumfartøj med tre astronauter og en olympisk fakkel om bord er nået sikkert frem til Den Internationale Rumstation ISS, oplyser russerne, der står bag missionen.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Vi er ankommet, siger en talsmand for missionen på russisk tv.

Samtidig sendte den russisk tv-kanal livebilleder, hvor man kunne se rumfartøjet Soyuz-TMA lande på ISS.

Om bord er en russisk, en amerikansk og en japansk astronaut. Og den olympiske fakkel, som ikke er tændt.

ISS er i kredsløb om jorden.

På lørdag skal to russere på "spadseretur" med OL-faklen uden for rumstation.

/ritzau/AFP