Svensk kvinde død af frygtet tarmbakterie

En 50-årig svensk kvinde er død efter at være smittet med den farlige tarmbakterie VTEC. Kvinden pådrog sig sygdommen under et ophold i Tyskland, skriver flere svenske medier.

Kvinden blev indlagt på Södra Älvsborgs hospitalet i Borås den 29 maj.

En mand i 70'erne er indlagt på hospitalet med samme sygdom, men hans symptomer er milde, oplyser lægerne.

/ritzau/TT

Sverige har fået sit første dødsfald som følge af tarmbakterien VTEC. Der er tale om en 50-årig kvinde.

Offentliggjort Sidst opdateret